GARO GLB

Från 6 185 kr

Populär laddbox från svenska GARO som stödjer både 1-fas och 3-fas. Vi erbjuder en fullutrustad GARO GLB som är förberedd för både WiFi och dynamisk lastbalansering som säkerställer att huvudsäkringen inte löser ut. Kontakt för Typ 2 som passar de flesta bilar. Finns med uttag eller fast kabel. RFID-läsare finns tillgänglig som tillval om man vill kunna starta sin laddning med RFID-tagg. Levereras med svart front men går att få med extra fronter i andra färger som tillval.

  • Slut i lager
  • Leveranstid: 1-3 dagar
Installationstid: 2-4 veckor

Installation

Laddeffekt

Uppgradera din installation från 11 kW till 22 kW laddeffekt. Kabel uppgraderas för att klara 22 kW och säkring matchar din huvudsäkring. Läs mer

Tillval

Skyddar husets elsystem från att överbelastas av laddboxen.

Lastbalansering med konfiguration mot solceller. Läs mer

Färgad front

Kabelhållare

Laddkabel

Produktpris
Tillval totalt:
Totalt:
Totalt pris
11 680 kr
Totalt pris
Efter avdrag
5 990 kr
eller 285 kr/mån
Artikelnr: N/A Kategori:
Dela produkt

Alltid hos Laddboxbolaget

  • Fri frakt vid installation
  • 3 års garanti på installation
  • Godkänd för avdrag för grön teknik

Teknisk specifikation

Antal faser 1-fas, 3-fas
Strömstyrka 32A
Maximal effekt 22 kW
Kabel eller uttag Uttag / Fast kabel
Energimätning Ja
Stöd för lastbalansering Ja
WiFi Ja
RFID Tillval
App Webbaserad
Tillverkare GARO
Modell GLB Wallbox
Mått (b x h x d) 205 x 422 x 125 mm
Vikt 3,5 – 4 kg
Material Plast
Färg Svart
Skyddsklass IP44
Garanti 2 år
Garo GLB laddbox med lås

En säker laddbox

Med hjälp av låset på undersidan av laddboxen kan du både byta front på din laddbox för att matcha fasaden på ditt hus och skydda din GARO GLB mot obehöriga.

Alla varianter av GARO GLB är utrustade med DC-felskydd enligt internationella standarder, vilket är som en mer avancerad version av jordfelsbrytare typ B och skyddar mot felströmmar.

Välj mellan fast kabel eller uttag

GARO GLB går att få med antingen fast kabel eller med uttag. Uttaget och kabeln är av Typ 2 som passar alla moderna elbilar.

Uttaget sitter på nedre högra sidan. Väljer man fast kabel så är den fäst på undersidan av laddboxen och är 4,5 meter lång.

Väljer du uttag på laddboxen kan du lägga till en medtagbar kabel bland våra tillval. Vi har kablar i olika längder som passar alla moderna bilar samt Tesla-kompatibla kablar med låsmekanism för Tesla.

Garo GLB laddbox med fast kabel

Vilken färg passar dig?

Garo GLB med svart frontGaro GLB med grå frontGaro GLB med vit frontGaro GLB med röd front

Matcha laddboxen med din bil eller färgen på ditt hus. GARO GLB levereras med svart front men extra fronter i olika färger går att köpa som tillval.

Tillverkad i Sverige

Laddboxen är designad och tillverkad i Sverige av svenska GARO med svensk kvalitet.

Med ursprung i Småland har GARO funnits sedan 1939 och utvecklat innovativa produkter inom elinstallation. GARO är nu verksamma i ett antal länder men huvudkontoret finns kvar i småländska Gnosjö.

Svenskt landskap med elbil

Installation av GARO laddbox

 

Vi installerar din GARO GLB. Välj Standardinstallation bland tillvalen så kontaktar vi dig för att boka in tid för installation.

Vill du veta mer? Läs mer om hur det fungerar att installera en laddbox hemma och vad som ingår?

Bidrag för GARO GLB

 

När du köper GARO GLB med installation får du 50% bidrag på material- och arbetskostnader. Avdraget görs direkt på fakturan.

Läs mer om hur bidrag för laddbox fungerar.

Har du några frågor?

 

Ring oss på 010-643 96 80 så berättar vi mer.
Du kan även kontakta oss på info@laddboxbolaget.se.

Du kanske också gillar …

Varukorg
 

Avdragsgaranti fram till 10 december

Beställ laddbox eller batteri med installation senast 10 december för att kunna använda 2024 års Grön teknik.

Grön teknik 2025 från och med 11 december

För beställningar med installation som kommer in från och med 11 december 2024 så kommer vi att reservera betalningen så den kan göras 2025. Installationen kommer också göras 2025. Det är fortfarande bra att lägga beställningen så vi kan boka in installation så tidigt som möjligt i 2025.

Har du några frågor så skickar ett email till info@laddboxbolaget.se eller slå en signal på 010-643 96 80.

Stäng popup

 

Detta ingår i vår Standardinstallation

  • Montering av laddbox på vägg av certifierad installatör
  • 10 meter 3-faskabel mellan elcentral och laddbox
  • Säkring anpassad till vald laddbox
  • 1 håltagning i gips eller trä
  • Säkerhetstest och driftsättning av installerad laddbox
  • Städning
  • Genomgång av installationen med dig

Jordfelsbrytare A inkluderas för laddboxar utan inbyggd jordfelsbrytare.

Standardinstallation görs med 11 kW laddeffekt och förutsätter att laddboxen installeras på vägg och att det finns plats i elcentralen. För mer information se fullständig information om installationen. Vid installation driftsätts laddboxen och kopplas upp mot hemmets WiFi om signalstyrkan är tillräcklig.

Stäng popup

Laddeffekt på installationen

En vanlig laddboxinstallation är normalt gjord för 11 kW laddeffekt. Det betyder att kabeln mellan elcentralen och laddboxen klarar 11 kW och säkringen dimensioneras för 11 kW.

När du uppgraderar till 22 kW framtidssäkrar du din installation så att du kan ladda med upp till 22 kW laddeffekt. Även om din nuvarande bil inte kan ladda 22 kW så kanske nästa bil gör det. Både laddeffekten och batteristorleken förbättras hela tiden på de nya elbilarna, så det är bra att tänka framåt.

Vår rekommendation

Väljer du en laddbox som stödjer 22 kW laddeffekt rekommenderar vi att man även gör installationen på 22 kW så man kan få ut det mesta av sin laddbox.

Gör du uppgraderingen direkt i samband med installation spar du 50% då det täcks av avdraget för grön teknik. Vill man göra det senare blir det en större operation och man kan inte använda det gröna avdraget.

Vilken skillnad gör det?

Här kan du se hur de olika laddeffekterna påverkar laddtiden.

Laddström Laddeffekt Laddhastighet
1-fas 16A 3,7 kW 2 mil per timme
1-fas 32A 7,4 kW 3 mil per timme
3-fas 16A 11 kW 5 mil per timme
3-fas 32A 22 kW 11 mil per timme
Stäng popup

Vad är lastbalansering?

Att ladda en elbil drar mycket ström under lång tid. Med lastbalansering sänks laddeffekten till elbilen när övriga hushållet har en hög förbrukning.

Lastbalanseringen prioriterar huset först och laddboxen använder den ström som finns kvar. På så sätt skyddas din huvudsäkring.

lastbalansering

Varför vill jag ha lastbalansering?

Utan lastbalansering behöver du tänka mer på när och hur du laddar bilen för att inte den totala förbrukningen ska bli för hög. Du behöver också ha en högre huvudsäkring för att inte riskera att den löser ut när du laddar bilen. Att höja huvudsäkringen gör att ditt elabonnemang blir dyrare.

Med lastbalansering behöver du inte fundera, utan kan koppla in bilen när du vill och den laddar när det finns tillgänglig ström. Du slipper också byta till ett dyrare elabonnemang (vilket många annars behöver) och att huvudsäkringen går när du laddar bilen.

Vi rekommenderar alla våra kunder att inkludera lastbalansering. Den skyddar din huvudsärking och är ett av de enklaste sätten att få smidig elbilsladdning på. Många sparar dessutom pengar på att slippa uppgradera sin huvudsäkring.

Stäng popup

Ladda med Solceller



Har du solceller behöver vi säkersställa att din lastbalanserare har rätt kommunikation med solcellernas växelriktare.

Med korrekt mätning vet laddboxen hur mycket ström som förbrukas i ditt hem och hur mycket ström som produceras av solcellerna och laddar din bil på ett säkert sätt samtidigt som solen skiner.

Utan detta tillägg finns risk att din laddbox uppfattar all el som solcellerna producerar som elförbrukning i huset. Det medför att laddboxen ger lite eller ingen ström till din bil på soliga dagar.

Stäng popup